Gillar att skriva och snart kommer min femte e-bok på Adlibris, Storytel, Bookbeat, Bokon, Nexyory, Bokus. ”I krigets skugga”(I. B. Larsson) Mina tidigare e-böcker: Medan alla sover (Ingrid Larsson) Ensamhetens smala väg (I. B. Larsson) Den tysta sanningen (I. B. Larsson) Där havet sjunger (I. B. Larsson) Bytte författarnamn då det finns en person som använder mitt namn som pseudonym. Jag vill undvika förväxling då pseudonymen skriver helt annat än jag gör.
Så många kändisar och stjärnor på ”fina gatan”. På en annan gata hittade vi de finaste bilarna. Allt man kan tänka sig finns i Los Angeles. En del bor utomhus.
Nästan framme….. På promenad i Los Angeles tillsammans med vår värdinna. Hon visade oss runt i änglarnas stad. Två med samma namn. Den ena mer känd än den andra. Hihihi…..
En avstickare till Hearst Castle var ett måste.Så kom vi till Solvang, den lilla danska byn. Så mysig. Danska wienerbröd och mycket annat gott. Naturligtvis blev det avsmakning. Mums! Mätta och belåtna blev de så småningom natt och nästa dag skulle resan gå vidare……
Fikapaus på vägen behövs ibland. Kaffe, ost och frallor på USA-vis. Trevligt boende för en natt. Här sov vi gott och vaknade pigga inför fortsättningen. Hearst Castle på avstånd. Magnifikt! Sjölejon igen. De finns på många stopp under vägen. Så kul att titta på dem och framför allt att höra när de ”brölar”.
Ett stopp på High Way no one. Svindlande utsikt. Vind och vågor. Vi kunde inte se oss mätta på den fantastiska utsikten.
Även här var det massvis av sjölejon. De var lika högljudda här som i San Francisco. Så roligt att titta på dem och lyssna till deras språk. Resan fortsätter söderut på USAs västkust.
Resan fortsatte från San Francisco mot Los Angeles. Vår bil som vi turades om att köra. Det blev många stopp för att titta på den fantastiska utsikten. På den här härliga platsen övernattade vi innan vi fortsatte vidare söderut. Middag på en mysig restaurang där personalen underhöll med sång och musik. Vilken Härlig upplevelse med både levande musik, god mat och gott vin. Sen hemåt mot hotellet för nästa dag skulle resan gå vidare.
Efter en härlig tid i San Francisco, Golden Gatebron, Pier 39 och mycket mer som vi upplevde några sköna sommardagar var det dags att åka vidare.En sista titt på bron. Här från andra sidan.Friska vindar från havet – härligt!Hej då San Francisco för den här gången.
Från Pier 39 tog vi en båttur för att se den berömda Golden Gatebron på närmare håll.Bron är imponerande .Det finns många olika transportmedel att välja på.Vi promenerade oftast men då och då blev det en spårvagnstur.
Alla fotograferade de enorma sjölejonen som låg och solbadade. Väldigt högljudda djur. De liksom brölade.Överallt på flottarna kunde man både se och höra sjölejonen. Med jämna mellanrum tog de ett dopp. De gled långsamt ner i havet och sen ålade de sig upp och fortsatte att sola.Den godaste lunchen vi åt var soppa i ett stort bröd. Varje lunch under tiden vi var i San Fran njöt vi av soppan. Man kunde välja smak, till exempel svamp eller räkor.När soppan var slut kastade vi brödet. Om inte uteliggarna åt upp det så blev det måsarnas mat.Attraktioner finns det gott om för den som vill roa sig lite barnsligt.Kvällarna avslutades alltid med en god middag som ofta bestod av något gott från havet.
Branta backar som tar på krafterna men vad gör det när utsikten är så fantastisk.Om man blir trött så finns ju alltid en spårvagn för att vila en stund men ändå se sig omkring.Backe upp och backe ner i en stad som fick oss att må så bra.Såklart att man blir törstig. Undrar vad som fanns i flaskan.Stora, runda bollar. Var de klippta eller växte de så? Jag minns inte.