Gillar att skriva och snart kommer min femte e-bok på Adlibris, Storytel, Bookbeat, Bokon, Nexyory, Bokus. ”I krigets skugga”(I. B. Larsson) Mina tidigare e-böcker: Medan alla sover (Ingrid Larsson) Ensamhetens smala väg (I. B. Larsson) Den tysta sanningen (I. B. Larsson) Där havet sjunger (I. B. Larsson) Bytte författarnamn då det finns en person som använder mitt namn som pseudonym. Jag vill undvika förväxling då pseudonymen skriver helt annat än jag gör.
Maui bjöd på allt vi kunde önska oss på en paradisö. Undrar om och i så fall vad vi köpte från Maui. Kanske en mask. Så mycket blomsterprakt var vi än befann oss på en härliga ön.Ett minne med ett par av dansarna och jag.
Kan livet vara bättre än så här. Nä, tror inte det. Promenad i en vacker park. Vi vandrade i en djungel och vadade genom grunda vattendrag.. Tur att det finns sådana här när det behövs.
Efter mellanlandning i Portland reste vi vidare till MauiHyrde en stor bil som blev väldigt omtyckt. Vi reste omkring på den underbara ön. Jag kunde inte se mig mätt på den fantastiska utsikten från vårt hotellboende. I lägenheten vi hyrde fanns allt vi kunde önska oss. Vi lagade vår egen middag och satt på balkongen och njöt av mat och utsikt. Vinet kom efter en stund. Det blev många härliga dopp i det ljumma havet. Jag verkligen älskade att vara här. Snart kommer mer härifrån……
Vi lämnade Los Angeles och körde bil i många timmar genom ett ödsligt ökenlandskap. Efter många timmar i bilen kom vi fram till Las Vegas. Så mycket glitter överallt både dag och natt. Dansande unga damer och casinon bjöds det på kväll och natt. Tyvärr vann vi inget när vi försökte oss på att spela på casino.Nu hade vi kommit in en vecka i oktober -13 och vi åkte tillbaka till Los Angeles för att flyga vidare mot nya äventyr…….
E Lite vila på den fina bänken där allt kan hända. Lugna kanalen igen. Blåsig strand men ljummen vind så det var skönt. Nöjesfält på stranden. Hej då Los Angeles nu reser vi vidare…
Ännu en fin beach. Det finns många långa, fina stränder som kräver ett besök. Vad ska man välja till lunch….. Värdinnan var upptagen så vi tog en kvällspromenad på egen hand före läggdags.
Långa, vackra stränder finns det gott om i Los Angeles. Venice Canal är så himla vacker att vi ville stanna där och njuta av stillheten. Skön strandpromenad.